GROEPSLESSEN OOSTBURG

NIEUWSGIERIG NAAR DE INHOUD VAN DE GROEPSLESSEN IN OOSTBURG...

spinning.jpeg

SPINNING

Spinning is een gevarieerde indoor fietstraining, waarbij de intensiteit varieert van matig tot hoog. Het verbeteren van je uithoudingsvermogen, spierkracht in je benen en trapvermogen train je het best wanneer je gevarieerd traint. Deze variatie zie je terug in ons lessysteem, elke les is namelijk opgebouwd uit vier verschillende blokken: Threshold, Power, Endurance en Interval. 

Hoe werken deze blokken? 
Bij Threshold ligt de focus op het verschuiven van je omslagpunt (het punt waarop je spieren verzuren). Dit zorgt ervoor dat je langer kunt trainen, handig als je bijvoorbeeld een buiten fietser bent. 
Bij Power ligt de focus op het vergroten van je spierkracht in je benen. 
Bij Endurance train je uithoudingsvermogen en focus je op het langer volhouden van een hogere pedaalslag. 
Bij Interval train je je lichaam in het kort en krachtig volhouden van een hoge inspanning.

Een lesje meedoen?

Zorg dan voor een handdoek, bidon met water, sportschoenen/fietsschoenen met spd kliksysteem en een dosis energie! We trainen namelijk op de Body Bike met de Body Bike Smart+ App of op de Tomahwak IC7. Beide moderne fietsen waarbij instructeur jou kan coachen om in de juiste zone te trainen. 

BODYPUMP

BODYPUMP™ is de originele barbell les die je hele lichaam versterkt. Dit programma van 60 minuten daagt al je belangrijke spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen. Fantastische muziek, professionele instructeurs en jouw eigen gewichtkeuze inspireren je om de resultaten te behalen waar je naar streeft - en snel!

TRAIN ALLE SPIEREN IN SLECHTS EEN UURTJE
Bij BODYPUMP train je je hele lichaam, zonder dat je er als een bodybuilder uit gaat zien

Het BODYPUMP effect

Waarom werkt BodyPump? BODYPUMP is gebaseerd op HET REP EFFECT, een bewezen formule waarbij je spieren aanpakt met lichte gewichten en veel herhalingen doet - dit is het geheim van het ontwikkelen van een strakke, atletische spieren. Verhoog je verbranding, train, tone en shape je lichaam terwijl je het naar je zin hebt! En meedoen kan altijd, de instructeur helpt je de juiste gewichten kiezen. Dus of je nu veel of weinig sport, BODYPUMP is laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen.

Pump.jpeg
BodyBalance76.jpeg

BODYBALANCE

Bij BODYBALANCE™ tref je bewegingen uit yoga, tai chi en pilates. Het is je persoonlijke time-out van het dagelijks leven en zorgt voor een gezond lichaam en brengt je geest tot rust. Je doet eenvoudige en veilige yoga bewegingen om je hele lichaam sterker en flexibeler te maken. Het controleren van je ademhaling is onderdeel van alle bewegingen en de instructeur geeft altijd opties voor beginnende deelnemers. Naast Yoga oefeningen zorgen de Pilates oefeningen voor het versterken van je spieren en kom je tot rust tijdens de Tai Chi beweegvormen. Deze mix van specialiteiten, in combinatie met moderne muziek, maakt BODYBALANCE een perfecte training om even je gedachten te verzetten terwijl je aan je lichaam werkt.
 

BODYNBALANCE als onderdeel van je weekroutine
EEN MOTIVERENDE MIX VAN YOGA, TAI CHI EN PILATES. Als je nog nooit aan yoga hebt gedaan, dan is BODYBALANCE een geweldige kennismaking met deze discipline en een goede aanvulling op alle andere sporten. Een optimale balans vinden vlijft een uitdaging. Toch kan BODYBALANCE een aanvulling zijn op je andere wekelijke weekactiviteiten. Wil je eens proberen? Doe gerust met ons mee en schrijf je in voor een les. 

 

HATHA YOGA

Hatha Yoga is een rustige vorm van yoga. De intensiviteit van de les ligt lager dan bij een andere yoga-les zodat we de tijd hebben bewust te ervaren wat er in het lichaam gebeurt en aanwezig is. Hatha Yoga is een heerlijke manier om tijd voor jezelf te nemen en even alles los te laten en de rust en stilte in jezelf op te zoeken. Vooral het proces van bewust worden van het lichaam is de grote meerwaarde van Hatha Yoga.

 

Een toegankelijke vorm van yoga, met het versterken en stretchen van de spieren creëren we een bewustwording van het lichaam.
 

NIEUW BIJ HATHA YOGA?

Geef jezelf minimaal drie lessen de tijd om te ervaren wat Hatha Yoga voor jou doet. Het is een toegankelijke les doordat we tussen de houdingen en op het einde van de les bewust de tijd nemen voor ontspanning.

Wat neem ik mee?

– Bidon met water

– Extra laagje kleding (zoals een vest en sokken) voor de ontspanning

– Een deken

– Eigen (yoga)mat

– Deze les is zonder schoenen

Indoor yogales